香港科技大学(科大)与香港浸会大学(浸大)的研究人员联手首次破译一种广泛分布于西北太平洋热液区与冷泉区的深海帽贝的迁徙历史、遗传结构,以及群体连通性。这项研究增进了我们对深海生物在生境、地形,与洋流交互作用下的历史种群分化与当代基因流的认识。研究结果可为海洋生物多样性的保育及生态环境管理制度的建立提供重要科学依据。了解更多...  

 

Prof. QIAN Peiyuan, Head and Chair Professor of HKUST’s Department of Ocean Science (second left) and Prof. QIU Jianwen, Professor of HKBU’s Department of Biology (second right), along with their team members Prof. WANG Yan (first left), Assistant Professor and Dr. XU Ting, Postdoctoral Fellow of HKUST’s Department of Ocean Science (first right).

科大海洋科学系讲座教授暨系主任钱培元(左二)与浸大生物系教授邱建文(右二)及研究团队成员科大海洋科学系助理教授王岩(左一)及博士后研究员徐婷(右一)
科研发现